Kotva
Aktuality
Facebookové stránky
9.10.2018

Nejvíce informací najdete na tajné facebookové skupině, pokud do ní chcete být přidáni, napište zprávu na profil Susie Beer Pelantová, kde uvedete jméno dítěte, za které chcete být do skupiny přidáni. Přidávat a schvalovat členy mohou pouze správci (učitelky MŠ). Ve skupině jsou pouze blízcí příbuzní dětí, nejsou a nebudou přijímání přátelé rodičů a pod. Členství ve skupině je pouze na tu dobu, kdy je dítě přihlášené v naší MŠ.

Mapa webu
A

Jak se nám dařilo na různých akcích :)

Vloženo: 13.2.2017 | Autor: Zuzana Beerová| Zobrazeno: 926x |

2014-2015

Otvírání zahrádky

Ve středu 22.4.2015 se od 15:30 v MŠ Vroutek konalo první otvírání zahrádky. Zkrášlit a upravit areál naší školky přišlo celkem jedenáct rodin, kterým tímto moc děkujeme za pomoc. Uklidili jsme sklad hraček, shrabali trávu, upravili pískoviště, zametli kolem školky a umyli jsme zahradní prvky. A na posílení po pořádné práci jsme si všichni opekli buřty na ohništi, za které děkujeme městu Vroutek.

Školní výlet Krásný Dvůr – 29.5.2015

29.května celá školka vyjela na zámek do Krásného Dvora. Ihned po příjezdu na místo jsme se museli posilnit pořádnou svačinou, kterou nám paní kuchařky zabalily s sebou. Těšili jsme se se na pohádku, prohlídku zámku i výrobu loutky. Dopolední výlet nám začal divadlem, které si pro nás připravilo zpracování čtyř klasických pohádek od Františka Hrubína (Kuřátko v obilí, Zvířátka a loupežníci, Otesánek a Veliká řepa.) Po pohádce se děti rozdělily na dvě skupinky. V první byly děti ze Sluníček a Broučci a v druhé jen my, Srdíčka, paní učitelky a Eliška Hlomová, praktikantka.

Prohlídka zámku nás moc nezaujala, v každé místnosti jsme jako první našli okno a kochali se výhledem do zámeckého parku. Zato výroba dřevěné loutky nás nadchla. Mohli jsme si vbrat jaké chceme dělat zvířátko, zda kočičku, pejska, medvěda nebo zajíce. Kladívky jsme přitloukli jednotlivé části k sobě a poté jsme zvířátkům nakreslily srst nebo šaty. Loutky se nám moc povedly a dělaly nám společnost na zpáteční cestě autobusem.

Z výletu jsme přijeli unavení, ale zato plní nových zážitků.

Zážitky z výletu sepsala p. učitelka Zuzanka Kalabišková

Školní výlet Krásný Dvůr – 29.5.2015

Z pohledu Broučků : sepsala p. učitelka Petruška Bláhová

Broučkové se na výlet moc těšili. Někteří si pamatovali z minulého roku, co v Krásném dvoře vyráběli, ale na divadélko ani na to, co viděli v zámku už ne. Ráno tedy přicházeli s velkým nadšením do školky, i když někteří na poslední chvíli. Po nastoupení do autobusu až po odbočce z Podbořan a netrpělivě vyhlíželi, kdy už konečně uvidí ten princeznovský zámek. Nejpozornější už zahlédli bránu při jízdě alejí. Paní učitelky v dobré víře, že se děti v klidu najedí, rozdaly svačinku v autobuse, ale ti nadšení raráškové snědli ve spěchu baštu a už se řinuli z autobusu.

Ještě na nádvoří jsme si prohlédli stáje a pak už na nás čekalo divadélko, kde pro nás měli připravené čtyři pohádky – Kuřátko v obilí, Zvířátka a Loupežníci, Otesánek a Veliká řepa, které byly provázené písničkami, kdy měli děti možnost se rozhýbat. Po představení šly děti do dílny vyrobit dřevěnou loutku, a i když měly všechny stejný základ, každému vzniklo originální zvířátko. Na prohlídku zámku už nešly jenom děti, ale i jejich noví kamarádi. Nejvíce prohlídka uchvátila Vítka Šáchu, který hltal každé slovo paní průvodkyně a dokonce jí pokládal záludné otázky. Zeptal se na cínovou láhev v knihovně ve tvaru knihy a podobně. Fanouška Bergera zase zaujal výhled z okna a „parádní sedačka“ :-D.

Unavení z výletu jsme se šťastně vrátili do školky. Děti plné zážitků jsme v pořádku dovezli i zpátky, což jsme si všechny oddechly. Už se zase těšíme na další výlet.

Dětský den u Srdíček

Na dětský den jsme připravily pro děti soutěžní dopoledne. Namotivovaly jsme ho „Se zvířátky za pokladem“.

Během cesty děti plnily úkoly, které si zvířátka pro ně připravila. Skákaly v pytlích jako klokani, poznávaly písničky na obrázcích, přeskakovaly překážky jako srnky v lese, ručkovaly po laně jako opice, házely míčem na daný otvor (šikovní delfíni), sestavovaly zvířátky (puzzle), chytaly rybičky na magnet pro žraloky.

Také jsme přetahovali lana (která zvířátka jsou silnější?)

Na závěr jsme zazpívali zvířátkům písničku a šli hledat ukrytý poklad, který jsme si později rozdělili. Dětský den se dětem líbil, byly spokojené, že našly poklad. Pěkný den jsme zakončili zmrzlinovou pochoutkou.

Zážitky z dětského dne sepsala p. učitelka Květuška Petáková

2015-2016

Zavírání zahrádky

V úterý 27.10.2015 se na zahradách Mateřské školy sešlo hned několik rodičů s dětmi aby nám pomohli s připravou na zimní spánek zahrádek. Všichni se s odhodláním k práci chopili košťat, hrabiček i lopat a pustili se do práce. Zametla se vydlážděná plocha a chodníky, shrabalo se listí v trávě, vyčistily se plachty na pískovištích. Po úklidu už jen stačilo vzít kouzelný klíč a společně s dětmi zahrádky zamknout, aby si přes zimu odpočinuly a my je mohli na jaře opět probudit, než si na nich začneme hrát.

A aby se jen neuklízelo, čekalo pak na rodiče s dětmi veselé vyrábění krásných dýňových strašáků. Dýně nám do školky přinesli František Kulhánek, Pavlínka Hocká, Andulka Svěráková, Kristýnka Nečasová, Vašík Vodvářka, Míša Ulke a Adélka Hrdličková, všichni jim moc děkujeme!

Pohádková školka

Každý měsíc se děti v naší školce mohou těšit na divadelní představení. Již tradičně k nám třetím rokem jezdí každý měsíc divadlo Dráček, ale příležitostně objednáváme i divadla od jiných společností. Všichni k nám ale přijíždí s veselou náladou a krásnou pohádkou, které se děti nikdy nemůžou dočkat. Takže pokaždé, když někdo zazvoní u dveří, nezáleží na tom, co zrovna děláme, i když se třeba obědvá, děti s nadšením vykřikují : Přijelo divadlo!! A když zrovna nemíří žádné divadlo k nám? Nevadí! My se vydáme za divadlem sami. Stejně jako teď, 15. 12.2015, kdy se děti ze tříd Broučci a Srdíčka chystají autobusem do Podbořan na divadelní představení Vánoce s Krejčíkem Honzou.

Nalaďme si hlásky .. jdeme vystupovat!

Stejně jako každý rok, tak i letos chodíme s dětmi vystupovat na různé akce pořádané ve městě Vroutek. Už jsme byli zpívat na Setkání seniorů, pár dětí šlo s krásnou básničkou a písničkou přivítat nové občánky, Domov pro seniory nás požádal o krátký program při jejich předvánočním posezení a nechyběli jsme ani u stromečku, kterému jsme zazpívali tak krásně, že se radostí rozsvítil.

O tom, jak nejezdíme do pohádky, ale pohádky jezdí za námi (Divadla 2015-2016)

Již třetím rokem se dětí v naší mateřské škole mohou každý měsíc těšit na nějaké divadelní představení. Jezdí k nám divadla z dálky i z blízka, pokaždé s jinou pohádkou. Pohádky jsou doprovázené hudbou a veselými písničkami, které se dětem moc líbí. V letošním školním roce nás čekají ještě dvě divadla a už se na ně moc těšíme.

Den otevřených dveří, Zápis do MŠ

V úterý 12.4.2016 se dveře naší školky otevřely nejen pro rodiče již zapsaných dětí, ale i pro rodiče dětí, kteří se do naší školky teprve přihlásí. Zúčastnily se celkem 4 rodiny, které si prohlédly všechny naše třídy, děti si vyzkoušely všechny hračky, od autíček až po kočárky a nakonec si pohrály i na našich zahradách.

K zápisu, který se konal 20.4.2016 se dostavilo celkem 13 dětí, ve věku od 2-5 let. Rodiče zde vyplnili žádost k přijetí, dostali evidenční list, který přinesou nejdéle do 13.5.2016 vyplněný zpět do MŠ a poté se 27.5.2016 na webových stránkách www.zsmsvroutek.cz dozví, zda bylo jejich dítě přijato či ne. Volná místa ale ve školce i tak stále jsou, proto prosíme všechny rodiče, kteří vědí, že chtějí dávat svoje dítě do naší MŠ, i kdyby třeba až od ledna 2017, aby se nejdéle do konce května zastavili a také vyplnili žádost o přijetí.

Mokré vysvědčení!

Stejně jako loni, jezdily děti z naší školky společně s dětmi z Kryrské školky na lekce plavání do Plavecké školy v Rakovníku. Letos jsme jezdili od 10.2.2016 do 13.4.2016 a  jezdilo od nás 22 dětí ve věku od 4 do 6 let. Děti se v bazénu učily základům plavání, jako je kopání nohama, správné pohyby rukama, položit se na vodu, potopit obličej atd. A ti odvážnější si dokonce vyzkoušeli, jak se plave ve velkém bazénu, kde nedosáhnou na dno. Děti byly velmi šikovné, na plavání se těšily a všichni si domů po poslední lekci přivezli zasloužené mokré vysvědčení s velikou jedničkou.

Otvíráni zahrádky

Akce se konala ve středu 27.4.2016 odpoledne, ale bohužel … letos nám teda počasí vůbec nepřálo. Nás to však nezastavilo od alespoň symbolického otevření jarních vrátek od zahrádky, které jsme odemkli kouzelným klíčem a písničkou Co schází jaru. Úklid se kvůli velké zimě a větru bohužel nekonal, ale my jsme se alespoň zahřáli u ohýnku a opekli jsme se vynikající buřty. Akce se i přes nepřízeň počasí zúčastnilo sedm rodin. Všem moc děkujeme za účast a příjemně strávené odpoledne.

Čarodějnický rej!

Co se to děje? Je ráno 29.4.2016 a do školky místo dětí přicházejí samé malá čarodějnice a malý čarodějové! Jeden krásnější kostým než druhý! Celý den na nás čeká samá čarodějná aktivita. Nejdřív čarodějné cvičení, potom čarodějná svačina, nějaké to čarodějnické vyrábění a i na čarodějný zpěv došlo. A jaký by to byl čarodějný rej bez pořádného čarodějnického tance!! No a nakonec se sešli čarodějnice ze všech tříd před školkou, kde jsme zjistili, že tam na nás čeká ještě jedna, ta nejstrašnější, která před námi ukryla poklad a slíbila nám ho, jen když jí ukážeme město Vroutek. A to jsme udělali, protože my to tady dobře známe. Čarodějnice lakota se ale pokladu nechtěla vzdát, tak nám nezbylo nic jiného, než jí upálenou poslat potokem a poklad si najít samy. A povedlo se!! Poklad plný dobrot!!

Na stateček za zvířátky

V pondělí 16.5.2016 vyrazily všechny děti z naší školky na polodenní výlet do Nepomyšle na stateček u Lněníčků, seznámit se podrobněji s farmářskými zvířaty. Bohužel, v letošním školním roce se počasí prostě rozhodlo, že si na nás smlsne a tak byla zima i v zimních bundách. V květnu! Nás to ale neodradilo a snědli jsme si venku dobrou svačinu od našich paní kuchařek (protože výlet bez svačiny není výlet, to dá rozumJ ), poslechli jsme si něco málo o zdravé stravě, a kde se získávají suroviny a nakonec to nejlepší – šli jsme se podívat na zvířátka! Nejdřív na kuřátka. A představ si naše překvapení, že nám dovolili se na ně nejen podívat a pohladit, ale i si je pochovat. Ale opatrně! Neumačkat! Další na řadě byly ovečky, které jsme si taky směli pohladit a nakonec kravičky a malá koťátka. A kdyby nám pomalu nezačaly modrat nosy, určitě by bylo k vidění i víc, ale pro dnešní den, jsme byli rádi, když jsme se schovali zpět do teplíčka autobusu.

Maminkám k svátku

„Maminko, mámo, já tě mám rád … chtěl bych Ti něco k Tvému svátku dát ..“ I my jsme chtěli těm našim maminkám něco k jejich svátku dát, proto jsme si pro ně připravili na středu 4.5.2016 krátké vystoupení, kde jsme jim zazpívali, zatancovali a předali přáníčka. A protože to poslední společná akce v letošním školním roce, předali jsme na ní několik diplomů a poděkovaní rodinám, které naší školku nejvíce podporovali tím, že se našich odpoledních akcí účastnili, anebo sponzorovali naší školku různým drobným materiálem pro děti. Ještě jednou všem moc děkujeme.

Kluci, holky pozor! Červená!! – aneb Jak jsme jeli na dopravní hřiště

Je čtvrtek 26.května 2016 kolem půl desáté a pro kolemjdoucí, co nemají dají děti v naší školce, to musí být zvláštní podívaná .. ze školky se hrne spousty dětí, na hlavách helmy, na zádech batůžky a vedle sebe tlačí kola, odrážedla nebo koloběžky. Co se to dnes v té školce děje?? No .. co by se dělo?! Jedeme přeci na dopravní hřiště!

Ano, přesně tak, V kryrech u školky totiž jedno krásné mají, a protože nejsou lakomí, tak se s namá o něj na jedno dopoledne rozdělí a my si vyzkoušíme, jak se na takovém hřišti spravně jezdí. Ale popořádku .. nejdřív se musíme do těch Kryr dostat .. takže šup naložit kola i děti do autobusu a šup, už frčímeeeeeee.

Téda, to je ale horko, honem sundat mikiny, pořádně se napít, přivítat se s paní ředitelkou v Kryrech, rozdělit se na Srdíčka a Broučky -  protože tolik se nás na hřiště nevejde, o žádné zbytečné srážky nestojíme – a jde se na to! Srdíčka jezdí o sto šest! Nezapomenout dát přednost v jízdě, pozor, na přechodu má přednost chodec, ne takhle se kruhový objezd opravdu nevjíždí .. A broučci si zatím hrají na zahradě a zkouší, jako zahradní prvky mají ve školce v Kryrech .. přichází čas na výměnu, nejdřív je potřeba natankovat tekutiny, protože bez nich to nejede ani cyklistům, a potom už hurá na hřiště a je to tady: nejezdi v protisměru, výborně, to jste se krásně vyhnuli a není bouračka, počkej, když dole závory tak nemůžeš projíždět :D .. a tak dále a tak dále ..

Dopoledne na dopravním hřišti jsme si opravdu užili a doufáme, že nás Kryrští zase pozvou J.

Zážitky z dopravního hřiště v Kryrech sepsala p. učitelka Zuzanka Beerová

Cestujeme za vláčky

V pondělí 20.6.2016 ráno se do Broučků a do Srdíček scházely děti s batůžky na zádech a s nadšeným úsměvem na tváři. Proč? Protože se jede na výlet!! Po zkontrolování, že opravdu všichni mají pořádnou svačinu, pití a pláštěnku, jsme vyrazili před školku, kde na nás .. nečekal autobus, ale my jsme museli čekat dvacet minut na něj, protože pan řidič měl zpoždění. No nevadí, to nám výletovou náladu nezkazí.

Z Vroutku s námi uháněl (ano, opravdu nejel zrovna nejpomaleji) pan řidič do Rakovníka, kde jsme přestupovali na vlak, který nás odveze do Lužné. Stromy za okny se míhaly, v autobuse teplo, nálada začala kolísat, hodiny se blížily pomalu ale jistě k momentu odjezdu vlaku … ale! To bychom nebyli my, štístka z Vroutku, abychom i tuhle pohromu nezažehnali a u nádraží v Rakovníku postupně nevyhopsali z autobusu za pomoci paní učitelky Zuzanky a Janičky, zatímco druhá paní učitelka Zuzanka běžela honem koupit 35 dětským zpátečních jízdenek a 3 zpáteční dospělé. Písknutí píšťalky támhle, mávnutí támhle, rozhlédnout sem, tam a šup, už se sedí v dloooouhém modrém vlaku, který nás bezpečně veze do Lužné.

V Lužné jsme všichni opět bezpečně vystoupili, desetkrát se přepočítali, protože! Bezpečnost především!! A vydali jsme se směr -> Muzeum ČD.

Ještě než jsme si ale koupili vstupenky a nechali na sebe dýchnout historií parních lokomotiv, museli jsme udělat tu nejdůležitější přestávku. Na co? No přeci na svačinu!! „Máme jim vážně dávat ty pláštěnky? Ono nemá pršet“ Hlásily některé maminky hned ráno v šatně. „Jen jim tu pláštěnku radši dejte“ A ejhle, prozíravě! Jak se pláštěnky na mokré trávě pro svačinový piknik hodily J. Takže : rozložit pláštěnku, vytáhnout svačinu od maminky a od tatínka a pořádně se zakousnout!

Po posilnění svačinou už nám nic nebránilo v tom, abychom se v Muzeu nejdřív svezli několik koleček na úzkokolejce ( a jééj to byla jízda, vítr ve vlasech!), poté nám náš osobní pan průvodce představil mašinky všech možných i nemožných velikostí, pověděl nám k nim pár zajímavostí, ukázal nám strojovnu, místnost s maličkými modely vláčků a parádní dětské hřiště, na kterém bylo ale bohužel tolik bláta, že jsme hraní na něm museli vynechat ( což stejně nezabránilo Viktorce v tom, aby se vyválela v největší louži, jakou si umíte představit a nabrala batůžkem asi tak deset kilo bláta :-D – ale co by to byl za výlet, kdybychom přijeli domů úplně čistí, že jo? :D)

Poslední naší zastávkou bylo, sednout si na lavičky a zbaštit všechny ty řízky, co jsme celý den nosili na zádech. Mňam!!

Pojďme to shrnout – svačina a řízky fuč, mašinky jsme viděli, čistý už taky nejsme – je čas vyrazit domů J. Došli jsme zpět na nádraží v Lužné, kde pro nás dojel malý žlutý osobáček, který nás dovezl zpátky do Rakovníka. Paní učitelky měly celou cestu plné ruce práce .. udržet nás vzhůru J. Ale jenom než budeme zpátky v autobuse, protože tam .. tam už se to spinkalo …

Do školky jsme dojeli všichni odpočatí, najedení a plní zážitků! Výlet se nám vydařil, nezmokli jsme, nikomu nic nestalo a už se nemůže dočkat, kam se vydáme příště!

Už brzy budu školákem!

Když jsou čtyři hodiny odpoledne, tak každý jiný den už je školka prázdná, všude ticho, uklizeno, nic se neděje .. Dnes, v úterý 21.6.2016 je ale všechno jinak! Na vratech od garáže je veliký nápis „Ahoj školko“, u kraje je připraveno 16 židliček, vpředu několik laviček a židlí, piano ze třídy Broučků také stojí venku a ze školky místo aby se odcházelo, tak se do ní přichází. Přichází maminky, tatínkové ale i babičky, dědečkové někdy i nějaká ta teta a strejda .. A proč? Protože dnes se s naší školkou loučí naše nejstarší děti, naši předškoláci!

Nejprve si pro všechny připravili krátké vystoupení plné písniček, které zakončili veselým tanečkem a pak už je čekalo to slavnostní stužkování! Rodiče pyšně fotí, děti předávají paní učitelkám kytičky, dostávají stužky, pracovní sešity, balíčky a sladkou odměnu. Na závěr si všichni připíjíme dětským šampaňským a přejeme našim předškoláčkům, ať se jim v té velké škole líbí a daří.

2016-2017

Podzimáčci v naší MŠ

Každý měsíc dostávají předškoláci naší MŠ ve Vroutku úkol a tím se pomalu připravují na školní povinnosti, které je za rok čekají. V úkolech si děti procvičují grafomotoriku, nebo se třeba naučí krátkou básničku. V zářijovém úkolu měly namalovat celou rodinu a označit obrázek města, či venkova podle svého bydliště. A v říjnu dostaly za úkol vyrobit z různých přírodnin podzimáčka.

Že se fantazii nekladly žádné meze, ba naopak, se ukázalo hned do týdne, kdy nám okna v šatně začaly zaplňovat různé figurky z dýní i šišek, ozdobené listy, kaštany, žaludy, větvičkami a dalším zajímavým materiálem. Mezi panáčky se objevil i krásný ježek, jemuž jako tělo posloužila tentokrát plastová lahev ozdobená například šiškami.

Hned se stal ten uplakaný měsíc říjen a celý podzim veselejší a díky různým výrobkům i rozmanitější. Ostatně .. mohli jste posoudit sami, naši podzimáččci byli k vidění v bývalé prodejně Na statku.

Paní učitelky ze Srdíček Jana Kachelmaierová a Zuzana Kalabišková

Zavírání zahrádky

Když je země obuta,

do hněda a do žluta,

listí zvolna opadává,

vlaštovka nám křídly mává,

vítr se opírá o vrátka,

k spánku se ukládá zahrádka.

Léto skončilo, podzim se pomalu blíží k polovině a to znamená jen jednu věc – je čas již tradičně uložit ke spánku naše zahrádky. Pomoci s úklidem nám ve středu 26.10.2016 přišlo hned 11 rodin. Chopily se košťat, hrábí i lopat a během chviličky bylo kolem školky krásně čisto. Společně jsme uspali zahrádku básničkou a kouzelným klíčem.

Tím ale naše akce samozřejmě nekončí! Ještě na nás uvnitř čekalo dvanáct pořádných dýní, za které všem rodičům, kteří nám je věnovali, moc děkujeme – bez vás by nemohlo k druhé polovině akce dojít!!! A co jiného s dýněmi, než je vydlabat a udělat z nich krásné strašáky J. A protože každý si strašáka představuje trošku jinak, můžete si být jistí, že všichni strašáci-dýňáci byli originální a společné měli pouze dvě věci – byli vytvořeni z dýni a u jejich vyrábění jsme si všichni užili spoustu legrace J. Děkujeme všem, kteří se zúčastnili a budeme se těšit zase za rok J.

Zuzana Beerová

Čekání na Ježíška

Taky znáte to napjaté čekání a odpočítávání, kolik ještě zbývá dní do Vánoc?? Doma k tomu dětem většinou pomáhá adventní kalendář plný malých čokoládek za barevnými okénky. No a nemyslete .. i ve školce si odpočítáváme, kolik že dní nám ještě zbývá, než přijde ten Ježíšek. Jenže dětí je spousta a kdyby tu měl každý svůj kalendář, bude z toho akorát zmatek .. navíc, jak všichni víme, víkendová okénka by nám zůstávala zavřená, potom by se jich muselo otvírat víc buď v pátek, nebo v pondělí .. zkrátka a dobře.. bylo by po kouzle J. A proto máme ve školce adventní kalendáře speciální. Každá třída si vyrábí svůj a místo sladkostí se nám pod okénky schovávají samé zajímavé úkoly. Zahrát si nějakou hru, zazpívat si písničku, namalovat obrázek, počítat, něco najít – a my je poctivě každý den plníme! A už se nemůžeme dočkat, až splníme i ten poslední, školku zamkneme, by si mohla přes Vánoce odpočinout a my budeme čekat doma, co nám Ježíšek nadělí pod stromeček.

Kdo si počká, ten se dočká!!

Tak nás to naučil Krejčík Honza ve svém dalším divadelním představení! Že se vám zdá to jméno povědomé? Máte pravdu!! Po roce jsme zase vyrazili se třídami Srdíčka a Broučci do Podbořanského Kulturního domu, kde jsme se usadili do červených sedaček a užívali jsme si vtipnou pohádku plnou písniček.

V pátek 27.1.2017 na nás v 9:40 čekal před školkou autobus – už plný prvňáčků, protože jako každý rok, na Krejčíka s sebou bereme naše staré známe J. Protože my děti z Vroutku víme, jak se v autobuse i v divadle chovat, nikdo nedělal žádnou ostudu a všichni jsme si výlet užili. A jako bonus jsme od Krejčíka Honzy dostali tři jeho pohádky na DVD zdarma J. Jako poděkování, jsme ho zkusili nakreslit a namalovat a moc se nám to povedlo!